Witam. Mam Octavie Tour I 1,6 BFQ, przebieg 12 tys. Mam pytanie. Czy to normalne, że po uruchomieniu po nocnym staniu auto na jakies 60 sek. wchodzi na obroty rzędu 1100-1200 obr. i silnik chodzi niecałkiem równo. Później obroty spadają do 800.
Raczej TTTM - u mnie tez jest taki delikatny efekt, a w tym watku
Nie bój nic,
Za darmo tego nie dadzą...za wszystko MY zapłacimy...I Tour podrożeje o 2000zł(ESP z ABS + ASR + MSR + HBA + EBV + EDS + DSR) + 800 (Przednie reflektory przeciwmgielne)...
I to wszystko w imię naszego bezpieczeństwa... tfu, żesz w mor... Podejrzewam jednak, że światła do jazdy dziennej to będą poprostu automatycznie włączające się (jedynie) przednie światła mijania...
PS: ESP od listopada.
I ciekawe kiedy ktoś wpadnie na pomysł aby ograniczyć prędkość samochodów do np. 6km/h...?
a wiadomo nie od dziś że ludzie jak mają systemy które dbają o ich bezpieczeństwo jeszcze bardziej potrafią przeginać na drodze.
Ogólnie to dobrze będą auta coraz bezpieczniejsze na rynku.
niby bezpieczniejsze ale jak sam mówisz to ludziom się nagle w dupach poprzewraca od tego bezpieczeństwo i wtedy to się dopiero zacznie i tłumaczenie po wypadkach "no panie mam abs, esp, xds i inny wynalazek i miał mnie uratować", a tak naprawdę to najważniejszy jest zdrowy rozsądek
Uwaga odnośnie DAY LIGHT, w OIIFL rzeczywiście są umieszczone w przeciwmgielnych, w Octavii Tour II ciężko powiedzieć, w katalogu jest informacją ze są w reflektorach przeciwmgielnych, na stronie w zakładce OII Tour przemyślane rozwiązana jest info że są zintegrowane z głównymi reflektorami. Ponadto zauważyłem jeszcze taką formułkę na stronie skody zakładka OII Tour:
"Podstawowe elementy wyposażenia, dla obu wersji nadwozia, obejmują np. przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBV, MSR, ASR i MBA, centralny zamek (z systemem SAFE), sterowane elektronicznie, podgrzewane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami i reflektory halogenowe."
Oczywiście zwracam uwagę na REFLEKTORY HALOGENOWE.
Jest ktoś w stanie rozwiązać zagadkę czy O2 TOUR bedzie miała obowiązkowe Halogeny z DAY LIGHT czy jakieś inne rozwiązanie (bo jakaś ekologiczna żaróweczka do jazdy dziennej powinna być)
....gdzieś słyszałem (albo widziałem w cenniku) ze w Tour mają być projekcyjne reflektory (a to są chyba już soczewkowe?) ...zresztą mniejsza o to, zastanawia mnie dalej co zrobią z DAY LIGHT bo automatyczne włączanie świateł mijania to chyba nie jest ideą nowego przepisu UE. Chodzi o ekologię, światła do jazdy dziennej mają moc od kilku do kilkunastu watów a światła mijania kilkudziesięciu. Poza tym powinny mieć oznaczenia RL na kloszu lampy. No ale zobaczymy, puki co cenniki są zdjęcie z powodu aktualizacji cen. Dobrze ze chociaż z ESP sprawa będzie jasna.
Poczytałem o tych obowiązkowych dodatkach i trochę się boję. Już teraz, żeby osiągnąć mój tzw wewnętrzny poziom ryzyka (dla każdego człowieka jest trochę inny) muszę dość szybko jeździć lub oglądać film, jeść i pić w trakcie jazdy. Niedługo będzie można można sobie dodatkowo pozwolić na drzemkę w czasie jazdy.
Już dawno udowodniono, że człowiek im bardziej czuje się bezpiecznie tym bardziej ryzykuje. Choćby badania na temat "w jakiej odległości wyprzedzamy motocykle, rowery itp" Jeśli rowerzysta np nie miał kasku, to wszystkie samochody omijały go dalej a im był bardziej zabezpieczony to bliżej.
Te zalecenia tzw p...łów z brukseli to jakiś fundamentalizm. Ja się ich boję. Niedługo pozamykają nas w klatkach i będą karmić o określonych porach dla naszego dobra.
No i jeszcze jedno jak już mam klawiaturę w rękach. 01.01.2011 w godzinach popołudniowych sprawdziłem nowe przepisy na drodze ekspresowej, i co? No i nic. Ja jechałem 120 km/h (licznikowo) i i tak większość lekko wyprzedzałem a inni z kolei mnie wyprzdzali więc gdzie ta zapowiadana apokalipsa i zagłada przepowiedziana nam przez zazdrosne sąsiednie nam narody?
Gugurugu napisał/a:
w Octavii Tour II ciężko powiedzieć, w katalogu jest informacją ze są w reflektorach przeciwmgielnych
nie ma.
Katalog O2 Tour strona 4
"Przednie reflektory ze zintegrowanymi bocznymi
kierunkowskazami są wydłużone i ich część
nachodzi na boki nadwozia, co nadaje samochodowi
mocniejszy i dynamiczny wygląd. Na zamówienie
samochód może być wyposażony w światła do
jazdy dziennej z reflektorami przeciwmgielnymi."
Zamówiłem i odbiór na marzec, a od lutego wchodzi przepis o obowiązkowych światłach do jazdy dziennej dlatego kombinuje (zanim pójdę zapytać sprzedawcę) co oni z tym zrobią ...miałem nadzieję ze się załapię na darmowe halogeny z dziennymi :szeroki_usmiech
...miałem nadzieję ze się załapię na darmowe halogeny z dziennymi :szeroki_usmiech
Z tego co wiem, to nie ma technicznych mozliwości, żeby takie wsadzić. No chyba, że coś zmienią.
Zamieszczone przez Gugurugu
od lutego wchodzi przepis o obowiązkowych światłach do jazdy dziennej
Nie wiem, może czegoś nie doczytałem, ale chyba nigdzie nie ma jednoznacznej informacji, że to maja być osobne lampy/żarówki. Światła do jazdy dziennej to też zwykłe światła automatycznie włączane po przekręceniu kluczyka.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Nie wiem, może czegoś nie doczytałem, ale chyba nigdzie nie ma jednoznacznej informacji, że to maja być osobne lampy/żarówki. Światła do jazdy dziennej to też zwykłe światła automatycznie włączane po przekręceniu kluczyka.
...no własnie można równie interpretować, wg. wikipedii światła dzienne to takie które pobierają mniej energii (od kilku do kilkunastu wat) niż światła mijania (kilkadziesiąt wat), mam więc dalej nadzieję ze EU chodziło o ekologie automatyczne włączenie świateł mijania chyba nie było ideą wprowadzenia tego przepisu ...moze nowe cenniki skody coś wyjaśnią
moze poprostu aktywuja tryb amerykanski , czyli wlaczone mijania a tyl i szafa wylaczone i oszczednosc energii bedzie
...tylko po co w takim razie tez przepis EU, bo "tryb amerykanki" funkcjonuje już od dawna w każdym modelu ...i bądz tu mądry
[ Dodano: Czw 06 Sty, 11 16:09 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego:
Od 7 lutego 2011 roku światła dzienne mają być obowiązkowo montowane w samochodach osobowych i dostawczych, półtora roku później także w ciężarówkach i autobusach. Światła dzienne różnią się od świateł mijania przeznaczonych do oświetlenia drogi; świecą wprost na nadjeżdżające pojazdy, ale słabym światłem. Wraz z zapadnięciem zmroku byłyby one przełączane na zwykłe światła automatycznie albo ręcznie. Ponadto światła dzienne mają się wyłączyć po włączeniu świateł mijania
...więc chyba jednak tryb amerykański odpada
[ Dodano: Czw 06 Sty, 11 16:24 ]
...i jeszcze cytat z artykułu:
"Zmiany w przepisach nie dotyczą oczywiście wyprodukowanych już pojazdów. Ich posiadacze nie będą zobligowani do zamontowania dodatkowego oświetlenia, a w krajach wymagających jazdy na światłach będą mogli wciąż jeździć na światłach mijania."
Co do świateł do jazdy dziennej w Tour II to ogladałem po przekręceniu kluczyka zapalajasie tylko światła mijania, gość twierdzi iż świecą połową mocy.
Komentarz